Att sy kuddfodral..

Jag är amatörernas amatör när det komma till att sy, men eftersom soffan blev så fin så tyckte jag att några kuddar i samma tyg borde finnas i den. 
Eftersom jag ville kunna ta av och tvätta dem ifall de blev skitiga så var de tvungna till att vara avtagbara.
Jag är dock ingen sömmerska och ville inte klydda med blixtlås som inte alltd är så lätt att få till när man inte är van. 

Därför sydde jag kuddarna så här:

Framsida


Baksida




Som ni ser så gjorde jag två veck xom överlappar varandra på baksidan så att man lätt kan sticka in och ur innerkudden där :)
Blev riktigt bra faktiskt!

Kommentarer
Skrivit av: Anonym

GRATTIS till din superfina sida:)) Ser fram emot alla fynd och

annat smått och gott som tillverkas hos dej <3

2012-03-31 @ 17:20:19
Skrivit av: Lisette

Tack så mycket :) Ha en fin helg!

2012-03-31 @ 23:22:51
URL: http://vintagerose.webblogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall