Uppdatering av gammalt och nytt :)

Hej!
Inga loppisfynd i helgen då det har varit både kalas och frukostbjudning.
Vi har b.la varit och hälsat på nyste tillskottet i sambons familj lilla Otto, så en filt har jag hunnit sy och väskan är klädd i botten.
Det blev med papper istället med tyg eftersom det blev lättare, ändå tog det 2,5h att klä botten, pust!
Jag har inte bestämt om jag ska klä locket i samma eller om jag ska spraymåla det vitt eller turkost, så suger på den karamellen lite :)

Jag var dock i en shabby chic butik på landet och hittade mitt bläckhorn som jag länge velat ha på det antika skrivbordet -ett fynd!

Visar också en bild på min tatuering då jag fått förfrågan om detta :)

Ha en fin höstlovs vecka!


Lite av varje..

Det blev en massa saker som inhandlades i Ullared :) en liten bild på hur det såg ut i bakluckan på väg hem!

Dessutom blev det några loppisfynd i helgen några ljusstakar jag hade sedan tidigare utökades och blev till en fin ljusbricka..
Jag passade också på att pyssla ihop en liten nåldyna för det hade jag ingen, så blev en fin cupcake..

Och jag har börjat klä insidan av den sprayfärgade väskan, så det blir det bilder på nästa gång.

Kram på er!!


Pyssel med sprayfärg :)

Igår köpte jag en koffert/väska på pingstkyrkans second hand för en tjuga. Den var lite fläckig inuti tror det var därför den var så billig, men jag tänker eventuellt klä den inuti och göra en syväska av den. Läste ett reportage i tidningen 101-idéer där de hade gjort detta. Dock var den rätt sliten och tråkigt att ha den brun så jag köpte sprayfärg i en turkos ton och fixade till den!
När jag har tid så ska jag även börja klä den men måste hitta ett fint tyg först :)

Vad tycker ni?


Smågrejer...

Hej!
Helgen i Göteborg blev lyckad med chockladmässa och shopping, dock flög den förbi och nu är jag hemma igen.

Tyvärr har det inte blivit något loppis fynd på ett tag men jag tänkte visa lite tradera fynd jag gjort!

Tyg till klänningen jag ska sy och ett litet miniatyr "syskrin" har jag bjudat hem :)
Kram på er!!


Kanelbullar..

Mmmm.. Gotteligottgott

Synd bara att de inte blev några kanelbullar idag, får ta igen det i helgen som förövrigt spenderas i Göteborg :)

Ha en fin helg!!


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall