Ikeas loppis!

Idag tog jag mig in till Malmö med en av mina närmsta vänner för att gå på Ikeas backluckeloppis. 
Det regnade en del i början men det skrämde inte bort oss loppisälskare, så det blev en del fyndat ändå. 

Där var rätt många bord men det mesta var faktiskt skräp eller kläder.
Här kommer dem fynd som följde med mig hem :)
En lite gräddkanna ifrån Guldkroken, har aldrig sett denna förut utan endast porslinskatterna som man ser då och då. Jag gav 15 kr och det tycker jag den var värd.
Jag blev jätteglad när jag hittade bakpulverburken så nu har jag båda, skoj! Dock har jag en vaniljsockerburk över så är det någon som vill ha så kan jag skicka :) Jag gav en femma vilket var okej.
FIck också med mig en bricka till vardagsrummet, som snart inte kan ha mer London insiprerade saker för nu har jag grejer överallt haha :)
När vi åkte hem hittade vi en annan loppis som där bara vara några få säljare vid, men jag hittade en grej som blir den första i sitt slag i mitt hem. De flesta bloggar jag följer samlar på West Germany vaser, och jag måste säga att många av dem tycker jag är rätt fula. De är ganska murriga i färgen många ggr och det är helt klart 70-tals stuk över dem vilket inte alls passar här hemma.
MEN sedan såg jag en stor blå grej som jag direkt kunde säga var en WG så jag tittade i botten och jodå där stod det West Germany Bay också serienummer. Denna skönhet blev min för 50 kr och jag tycker den är helt fantastisk :D Så vem vet det kanske blir fler! Dock kan jag inte ett dugg om WG är det en vanlig förekommande sort och var 50 kr ett bra pris? Kommentara gärna och berätta om ni kan lite om vasen!
Vasen är ca 30-35 cm hög.

Kommentarer
Skrivit av: Helena Högberg

Vad kul att du hittade bakpulverburken så snabbt! Vasen var ju rätt stor, det borde ju vara ett bra pris tycker jag, fint reliefmönster. Ha en trevlig helg!

2012-05-19 @ 18:45:58
URL: http://loppisloella.blogg.se/
Skrivit av: Anonym

kan du inte tipsa om några bra loppisar och var dom ligger osv? :)

2012-05-19 @ 23:36:42
Skrivit av: Loppisgalen

Ja, alltså den där vasen är ju urläcker!

2012-05-20 @ 20:52:32
URL: http://loppisgalen.blogspot.com









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall