Loppisfyndat :D

Hej!
Det har varit en jättebra helg på alla sätt, kalaset igår gick jättebra och maten var jätteuppskattad, skönt!! :)
Jag hann även gå på loppis både lördag och söndag, härligt när det blir en riktigt loppishelg.. Det märks verkligen att loppissäsongen är igång på riktigt då det finns skyltar överallt, ÄNTLIGEN! Det behövs efter den kalla vintern.
I morgon är det tillbaka på jobb men nu tänkte jag passa på att visa mina fynd innan det är dax för sängen.
Idag fick jag med mig hem denna underbara bricka som någon eldsjälv själv har fixat ihopa. Under glaset på brickan är där nämligen massvis med gamla choklad och kakao etiketter. Jag gissar de kan vara ifrån 60-70 talet? Någon som vet, eller känner igen etiketterna ifrån när ni var små kanske?
Den är iaf underbar och kostade hela 5 kr ;)
Den underbara midsommarduken hittade jag för en 10:a och den kommer blir flitigt använd i sommar. Sedan hade jag lite tur när jag hittade sockerskålen som tillhör min älskade tekanna. Dock utan lock, väldigt synd att det fattades men jag är ändå glad :) En femma var den väl värd när jag hade en del redan.
Jag hade ren tur när jag idag hittade en ny ställning till ett kakfat för endast 1 kr!!! Helt otroligt att den bara låg där på bordet isärplockad och jag hade turen att veta var det var ;) Så ett tvåvånings kakfat får det blir nästa gång!
En kavel för två kronor och en sparbössa med londonmotiv ifrån 60-talet som tydligen är värd 250 kr på ebay som jag fyndade för en femma. Skoj, då den passar perfekt i mitt vardagsrum med London tema ;)
Det var en en helg med en välförtjänt ledighet som jag verkligen njutit av till 100%. 

Nu blir det snart till att sova, natti på er <3

Kommentarer
Skrivit av: Helena Högberg

Fina fynd! Jag såg en liknande bricka på tv, men med bryggetiketter tror jag att det var, gulligare med godispapper!

2012-05-07 @ 21:37:49
URL: http://loppisloella.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall