Lördag betyder loppis.

Hej!
Trodde det skulle finnas massvis med loppisar i helgen men jag hittade faktiskt ingen stor och rolig. 
Därför fick det bli lite återkommande här hemma vid. Lions som har varannan lördag och en föreningsloppis som ligger 100 m ifrån där jag bor. 

Vill också tipsa för er som bor i Malmö eller i närheten att där är loppis varje söndag på drottningtorget mellan 10-14. Där brukar finnas en massa bord så väl värt ett besök i morgon om ni kan :)

Även om jag inte kom så långt hemifrån idag så fick jag ändå med mig lite grejer hem:
En kaffe och en Te burk i porslin i samma serie 30 kr.
Ytterligare en West Germany vas i blått för en tjuga - herregud nu har jag två! Vem kunde tror det!?
En helt undebar burk med rosor till min samling som blev min för 9 kr då jag fattades 1 krona haha :)
15 kr för en söt liten soppterrin eller nått som passade perfekt till min tekanna och sockerskål med rosor på.
En snygg väska som passar till min nya cykelkorg i trä ;) 25 kr
och sist men inte minst så blev min mammas mors dag present klar, vad tycks? :)
Ytterligare ett kakfat har jag tillverkat, dock så blev detta till mamma endast två våningar.
http://vintagerose.webblogg.se/2012/april/pyssel.html klicka på länken för att komma till inlägget där jag visar mitt första kakfat jag gjorde till mig själv :) 

Ha nu en trevlig Eurovisionkväll och en solig mors dag!

Kommentarer
Skrivit av: Helena Högberg

Vilka billiga och fina fynd du gjort! Jag har också kvar lite leksaker från jag var liten, en docka, en nalle och 2 troll. Det är kul att de finns kvar :)

2012-05-26 @ 19:49:18
URL: http://loppisloella.blogg.se/
Skrivit av: Lilladockan

Åh, de där IRA-burkarna med rosor på är guld värda! Älskar dem. Har ett par stycken, i olika former och storlekar, både med cremevit och svart botten :) Hur fina som helst.



Gillar dina kakfat, de var väldigt fina! Bygger också sådana då och då :)

2012-05-26 @ 23:06:53
URL: http://denlilladockan.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Termografi i Sundsvall